امضای تفاهم نامه ای مشترك برای حفظ منابع طبیعی و ایجاد پارك در محدوده روستاها
نوشته شده توسط : sadis

این تفاهم نامه را 'حمیدرضا ارشادمنش' معاون هماهنگی امور عمرانی وزیر كشور و رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های كشور، 'علیرضا اورنگی' معاون وزیر جهاد كشاورزی و رییس سازمان جنگل‌ها،مراتع و آبخیزداری كشور و 'سیدحسین میرشفیع' معاون راه روستایی وزارت راه و شهرسازی امضا كردند.

به گزارش روز یكشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های كشور، این تفاهم نامه تا پایان برنامه پنجم توسعه كشور قابل اجرا است و به منظور هماهنگی در اجرا و نظارت بر رعایت مفاد این تفاهم‌نامه كمیته‌های ملی و استانی تشكیل می‌شود.

استفاده از توان بالقوه دهیاری ها و همكاری آنها با مسوولان ذی‌ربط در حفظ منابع طبیعی و فراهم كردن زمینه‌های لازم برای ایجاد پارك‌ها و فضاهای سبز در محدوده روستا از اهداف امضای این تفاهم نامه است.

بر اساس این گزارش، تقویت و ارتقای سطح همكاری های سه جانبه در راستای گسترش فرهنگ حفظ و احیای منابع طبیعی و آبخیزداری،گسترش فرهنگ حفظ، احیا و توسعه منابع طبیعی و آبخیزداری در مناطق روستایی و ارتقا سطح دانش، بینش مجریان و بهره برداران عرصه های منابع طبیعی و آبخیزداری از دیگر اهداف امضای این تفاهمنامه است.

همچنین، استفاده از پتانسیل دهیاریها شوراهای اسلامی و جوامع روستایی در راستای افزایش سرانه فضای سبز و نهالكاری در حریم راههای روستایی در راستای كاهش تصادفات و ارتقای ایمنی تردد، حفظ و نگهداری حریم راه ‌ها و ایجاد فضای سبز و منظر آرایی در محورهای روستایی از دیگر اهداف این تفاهم نامه است.

براساس این گزارش، به موجب این تفاهم نامه،برنامه ریزی مشترك درجهت اجرای طرح های توسعه جنگلكاری، گسترش فضای سبز،بیابان زدایی و آبخیزداری در محدوده روستاها و حریم راههای روستایی و هماهنگی لازم برای محول كردن پروژه های اجرایی قابل واگذاری سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری كشور و وزارت راه و شهرسازی به دهیاری ها و شركتهای تعاونی دهیاری ها و سایر تشكلهای روستایی صورت می پذیرد.

هماهنگی برای واگذاری تصدی های قابل واگذاری به دهیاری ها در زمینه منابع طبیعی و آبخیزداری،ایجاد هماهنگی های لازم در جهت واگذاری اراضی در اختیار سازمان جنگلها ، مراتع و آبخیزداری كشور به دهیاریها به منظور ایجاد بوستانهای روستایی و شناسایی از دیگر مفاد این تفاهمنامه است.

براساس این گزارش، آزاد سازی و واگذاری منتهی الیه حریم راه‌ های در اختیار وزارت راه و شهرسازی به روستاییان و دهیاری ها جهت نهالكاری و توسعه فضای سبز بر اساس ضوابط و مقررات مربوطه و استفاده از توان و ظرفیت مشترك در جهت ایجاد و تجهیز پایگاههای آتش نشانی روستایی در مناطق بحرانی و راههای روستایی منتهی به روستای مربوطه از دیگر مفاد این تفاهم نامه است.

به موجب مفاد این تفاهم نامه،برنامه ریزی های مشترك برای ایجاد تشكل های حفاظتی و ترویجی در قالب طرح همیاران طبیعت، ارایه آموزش های مورد نیاز در جهت حفظ و نگهداری از منابع طبیعی به دهیاریها، شوراهای اسلامی و گروههای داوطلب روستایی و شناسایی و معرفی، تشویق و تجلیل از دهیاران موفق در بخش منابع طبیعی و معرفی راهداران نمونه در امر توسعه منابع طبیعی نیز انجام خواهد شد.

اجتمام**9105**





:: برچسب‌ها: شهری ,
:: بازدید از این مطلب : 394
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: